Lite tillförande av samhällskritik

Idag blev vi inte fler än två personer, förkylningar och läxor ter sig hindra de andra från att komma hit.

Ursprungligen var tanken att vi skulle välja vilka saker vi skulle säga på vårt megafon-perfomence samt att vi skulle gå igenom det performence med garnet och tejpen en gång till.

Istället jobbar vi lite på saker som vi tänkt göra, men inte riktigt gjort. Inte klart i alla fall. Monique skulle välja lite bland våra bilder, jag har lite frågor som jag hade tänkt besvara, och det gör jag medan jag smaskar på donuts och dricker te.

Mina tankar om våra performence och hela projektet berör flera politiska frågor, det är mer av en regel än undantag. Jag är nog ganska ensam om att vara så inriktad på en sak. Men det handlar just om saker som inte syns och inte pratas om, som jämt tystas ner. Hur myndigheter, skola och vård undviker att hjälpa gamla och unga.

//Rosalie Götborg

Lämna en kommentar